torsdag 1 september 2016

Hösten är här

Det är september, alltså officiellt höst. Det här betyder ju att det endast är tre (TRE!?) månader kvar till december! Gud vad tiden flyger iväg. Känns som det precis var maj och jag slutade skolan!?

Egentligen har jag aldrig riktigt gillat hösten. Sommaren är slut, vardagslivet har börjat och man måste ta sig igenom hela den gråa hösten fram till ljuva jul. Inte någon kul årstid direkt. Men på senaste år har jag börjat gilla den någorlunda åtminstone. Inte för att hösten bruka leva upp till förväntningarna, ni vet, människan har ju en tendens att "romantisera" hösten lite. Orangea löv på marken, stora halsdukar, stickade tröjor, mysigt regn utanför, te och varm choklad på kvällen framför mängder av tända ljus. Den där hösten alla egentligen drömmer om. Fast så brukar tyvärr inte verkligheten alltid se ut. Istället är det ösregn, paraplyer som knappt hålls i handen, grått hela tiden och världens storm utanför. Typ.



Nej, nu ska vi tänka på det positiva istället. Vad för julrelaterade saker händer det egentligen i september? Det är trots allt lite av en mellanmånad - en månad kvar tills julen startar i butikerna.
Vad jag kan komma på nu så borde te-adventskalendern komma till försäljning inom de närmsta veckorna. Tyvärr tror jag inte det blir någon för min del i år, en studerandes ekonomi och en dyr adventskalender går inte riktigt ihop...

Vad annat? Det är kul att se att de flesta julbloggare börjat starta bloggsäsongen nu! Märkte att flera stycken hade första september som sin bloggningsstart. Kanske vi får lite fler boknyheter inför julen? Kanske bakar jag lussekatter i september? Vi får se!
Enligt mig händer det i alla fall inte så himla mycket julrelaterat den här månaden. Det är mest företag och butiker som låter oss tjuvkika på julens sortiment. Vi får veta om det kommer några juliga nyheter osv.

Kommentera gärna om du kommer på något juligt som brukar hända i september!

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar