måndag 17 oktober 2016

Årets Fazer Winter Edition



Under helgen, då tanken egentligen var att köpa Allers Julmagasin i butiken, men som tyvärr inte hade kommit till Finland än, hittade jag årets Fazers Winter Edition. I år hade chokladen smak av "knapriga kexsmulor och juliga kryddor". Måste säga att Fazers vinterchoklad gör mig väldigt besviken år efter år. Här är recensioner på 2014-års choklad och 2015-års. Årets smakade ganska identiskt med förra årets, båda innehöll julkryddor. Visst, det är gott med sådan choklad, men om det ändå är en Winter Edition skulle ju de kunna försöka få till lite nya smaker varje år och inte ha samma år efter år? Jag har alltid rätt höga förväntningar, men har nog lärt mig att inte ha det längre. Köper hellre en av deras klassiska smaker, där vet man åtminstone att det finns någon annan smak än bara julkryddor! 

Alltså, årets Winter Edition 2016 får 2 av 5 i betyg av mig.
Gillar du julkryddor är den god att köpa, men har du testat Fazers julchoklad eller förra årets winter edition ska du inte ha för höga förväntningar. 



Har du testat chokladen? Vad tyckte du?

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar