söndag 10 september 2017

Mintgrönt, vintrigt och snöigt

Ja, dom tre orden beskriver årets julklappsinpackning i stort sett. Tillsammans med granskog. Det mintgröna julklappspappret med vita prickar (som jag ser som snö) köpte jag redan i somras och tänkte inte då på att ha det som julklappspapper, men sen började jag tänka att det kanske ändå skulle vara lite snyggt till julen. Trots att pappret inte i sig kanske är sådär jättejuligt. Inte behöver det ju alltid vara rött och tomtar på eller hur?

På julklapparna har jag även limmat fast (snötäckta) granar jag klippt ut i grön kartong och använt vitt band och de svarta etiketterna jag visade för några inlägg sen, som jag skrivit på med vit tusch.



Är väldigt nöjd måste jag säga! Fast det kan nog hända att jag kommer göra någon annan inpackning också med något annat papper... Måste se lite...

Har ni redan slått in julklapparna? Eller ens börjat köpa julklappar?

/Matilda

8 kommentarer:

  1. De blev verkligen fina! Jag har saker liggande som ska slås in men jag har inte haft något sug efter att slå in julklappar så det får vänta...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina inslagningar! Längtar tills jag har några julklappar att slå in. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kanske dock är lite väl tidigt ute hahah :)

      Radera
  3. Är uppenbarligen sent ute med bloggläsningen :D Det här är SÅ snyggt och lekfullt! Jag har faktiskt knappt tänkt på julklappar ännu, vilket känns märkligt. Jag brukar nog ha en eller två införskaffade vid det här laget. Får rappa på ;)

    SvaraRadera
  4. Åh tack!! Jag kanske sen är lite för TIDIG med mina julklappar då det är 25 september och jag redan köpt alla :))

    SvaraRadera