måndag 23 oktober 2017

Fyra favorit-téer som ger en julstämning

Jag älskar te och lägger ofta mina pengar på massa olika sorter. Just nu har jag 10 olika téer på hyllan! När det nu snart är november dricker jag gärna téer som får en att känna julstämning i hela kroppen. Ni vet, kanel, julkryddor, apelsin, vanilj och liknande.
Har fyra olika téer jag gillar lite extra just nu och som jag tänkte tipsa om!

1. Clippers "Indian Chai"-te, bästa vanliga chai-teet jag vet om!
































2. Nordqvist julte - svart te med klassiska julkryddor som kanel, kardemumma & ingefära
































3. Tesco Finest Vanilla Chai - vanilla chai nr 1 av 2. Precis nyinköpt och supergott med en skvätt havremjölk i!
































4. Pukka Vanilla Chai - vanilla chai nr 2. Detta téet har jag varit på jakt efter länge länge och hittade det till slut på en hälsokostaffär. Ett örtte med kanel som bas. Så otroligt gott och värmande!
































/Matilda

4 kommentarer:

  1. Tre av fyra finns i min tesamling och är storfavoriter ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah kul!! :) Alla är verkligen så så goda!

      Radera
  2. Chaiteer är ju det bästa! Måste verkligen prova den med vanilj, hur funkar vanilj med de juliga kryddorna tror du? Alltså är det någon smak som kommer fram mest?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur! Mjae, alltså, kan inte säga att jag känner vaniljsmaken direkt. Det är mer dom starka kryddorna, kanel främst då, som kommer fram. Men så goda ändå!

      Radera